Κρεοπωλείο. Αναθεωρώντας την αισθητική ενός παραδοσιακού χώρου.

Η πρώτη εικόνα που μας έρχεται στο μυαλό, σκεπτόμενοι ένα κρεοπωλείο, είναι αυτή ενός χώρου κρύου, με μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες, λευκά πλακάκια με «ευφάνταστες» κόκκινες λεπτομέρειες, ενώ μία ενοχλητική μυρωδιά, συνδυασμός του ωμού κρέατος και των διάφορων μπαχαρικών, ερεθίζει το στομάχι μας.

Το κρεοπωλείο είναι από τις λίγες επιχειρήσεις που παρά την οικονομική κρίση και την απρόσωπη ανάπτυξη των μεγαλουπόλεων -όπου η έννοια της γειτονιάς αρχίζει να χάνεται- κατάφερε να διατηρήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά του παραδοσιακού τρόπου λειτουργίας του. Από τις κατά καιρούς έρευνες, φαίνεται ότι μία κρίσιμη μάζα καταναλωτών προτιμά το παραδοσιακό κρεοπωλείο, εκεί όπου γνωρίζουν τον κρεοπώλη και την ποιότητα του κρέατος που προσφέρει. Ωστόσο, η ραγδαία ανάπτυξη των μεγάλων κρεαταγορών αλλά και η εισαγωγή σημαντικά φθηνότερων συσκευασμένων κρεάτων στα supermarkets, καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την επιβίωση των παραδοσιακών κρεοπωλείων.

Ως εκ τούτου αποτελεί πλέον μονόδρομο για τους επαγγελματίες του χώρου να ανανεώσουν τους χώρους τους, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και εικόνας, προκειμένου να επανατοποθετηθούν στην αγορά και να καταστήσουν τις επιχειρήσεις τους άκρως ανταγωνιστικές. Πολλά κρεοπωλεία στρέφονται προς τον εμπλουτισμό των προϊόντων τους, ενώ κάποια από αυτά επιλέγουν να εντάξουν νέες λειτουργίες στο χώρο τους, όπως το επιτόπου ψήσιμο κρεατοσκευασμάτων, ή ακόμη και η φιλοξενία δράσεων / σεμιναρίων σχετικών με το κρέας.

Όλες αυτές οι νέες πρακτικές  μπορούν να οργανωθούν και να αναδειχθούν μόνο μέσα από τον άρτιο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την ανακαίνιση ενός κρεοπωλείου. Η σωστή χωροθέτηση των προϊόντων, ο «έξυπνος» σχεδιασμός της βιτρίνας, αλλά και η διαμόρφωση ενός λειτουργικού χώρου, είναι σημεία που λαμβάνονται υπόψη από τον αρχιτέκτονα μηχανικό που θα αναλάβει το σχεδιασμό και την ανακαίνιση ενός κρεοπωλείου.

Εν κατακλείδι, η λειτουργική οργάνωση του χώρου και το εκλεπτυσμένο design σε συνδυασμό με τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες, είναι αυτά που θα αναβαθμίσουν τη συνολική εμπειρία του τελικού καταναλωτή και θα καταστήσουν ξανά το παραδοσιακό κρεοπωλείο ανταγωνιστικό.

    

Πηγές εικόνων:

1. Camila Román Demo, https://www.flickr.com/photos/camilard/9736730367/in/photostream/

2. BeefZavod by Evgeniy Evdokimov, St. Petersburg – Russia, http://retaildesignblog.net/2017/12/11/beefzavod-by-evgeniy-evdokimov-st-petersburg-russia/

3. Κρεοπωλείο ΣΚΛΑΒΟΥΝΟΣ ΑΝΔ.& ΧΡ. Ο.Ε, Mg Equipments S.A.  Κέρκυρα

4. A well-designed butchery in Melbourne, Australia, https://www.yatzer.com/cannings-butchery-fiona-lynch

Share your thoughts